به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، کامل نصراللهی گفت: پلها از ابنیه مهم راهها هستند که در صورت عدم رسیدگی مستمر خسارات سنگینی به آنها وارد خواهد شد، وی ادامه داد یکی از مهمترین دلایل فروریزش این پلها آب شستگی پایهها ناشی از عواملی نظیر برداشت مصالح در پایین دست، تجمع رسوبات در بالادست، انسداد دهانه و عدم عبور آب از کلیه دهانهها است.
وی گفت: انسداد دهانه پلها موجب تنگ شدگی موضعی و کاهش آب گذری مقطع میگردد که با توجه به ثابت بودن دبی آب ورودی به افزایش سرعت آب در محل پلها منتج میشود، از این رو به منظور جلوگیری از آبشستگی و تخریب پایهها ناشی از سیلاب و عبور جریان آب از بخشی از دهانه پل، پرسنل راهداری در عملیات دورهای نسبت به تنظیم بستر رودخانه در بالادست و پایین دست پلها قبل از شروع بارشهای فصلی میپردازند.
نصراللهی تصریح کرد: با توجه به وجود پلهای متعدد در محورهای سوادکوه، هراز، کندوان و کیاسر، دریواسیون پلها در این محورها در برنامههای سالانه اداره نگهداری ابنیه راهها قرار داشته و تاکنون دریواسیون پلهایی نظیر باغ صفا، دوراهی بلده، اسکندرکلا، دیوا، امیرده، لتاک، ماشالک، گرماب، کرسام و… انجام شده است و دریواسیون پلهای خطیرکوه، تالارپشت، تلار، ایزخورده، قرآن تلار در دستور کار برای انجام قرار دارد.